BEGROTING 2019

Prioriteiten

40 Experiment OG: Service.Ruimte

40 Experiment OG: Service.Ruimte

Wat willen we bereiken?
Het experiment Service Ruimte betreft het inrichten van een adequaat functionerend en robuust servicepunt/-loket (vraagwijzer plus).
Het Service ruimte leidt tot een verbetering van klantvriendelijkheid en– gerichtheid én leidt tot een ‘win-win-situatie’ op de betreffende afdelingen door een meer efficiënte manier van werken.
In het programma is de ambitie opgenomen om de dienstverlening constant te verbeteren.
Ten aanzien van de implementatie Omgevingswet is een goede dienstverlening door een integraal werkende gemeente van wezenlijk belang.

Wat gaan we daarvoor doen?
Vanuit de gezamenlijke afdelingen OG, R&E, KCC en VTH is het initiatief opgepakt om bij wijze van experiment de dienstverlening ‘naar buiten’ aanzienlijk te gaan verbeteren door het inrichten van een ‘punt’, waarbinnen zo veel mogelijk vragen kunnen worden beantwoord en de nazorg kan worden afgehandeld.

Wat mag het kosten?
Vanuit OG, R&E en VTH wordt in totaal 2 fte op schaal 8 ‘ingebracht’.
De nominale kosten hiervoor bedragen € 121.800,--.
Rekening houdend met enkele inverdienvoordelen binnen afdelingen, wordt een investering van € 100.000,-- gevraagd.